Dış Ekonomik Ä°liÅŸkiler Kurulu (DEÄ°K) 8 Nisan’da gerçekleÅŸtirdiÄŸi online bir seminerde Covid-19 Salgınından Uluslararası Taşımacılık ve LojistiÄŸin Nasıl etkilendiÄŸi hakkında konuÅŸtu. Seminerin moderatörlüÄŸünü Deik Lojistik Ä°Åž Konseyi BaÅŸkanı Turgut Erkeskin üstlendi. Seminere Nail Olpak, Çetin NuhoÄŸlu, Emre Eldener gibi isimler katıldı.
Nail Olpak, herkesin endiÅŸeli olduÄŸunu ancak durumun ümitsiz bir durum olmadığını belirtti. Lojistik sektörünün ihracata devam ettiÄŸini belirten Olpak, bu dönemin sonunda sektörün yeniden ÅŸekilleneceÄŸini söyledi.
Çetin NuhoÄŸlu ise karayolu taşımacılığının her ÅŸartta çok önemli olduÄŸunu belirtirken, ülkemizin jeopolitik konumunun karayolu taşımacılığında avantajının büyük olduÄŸunu ekledi. NuhoÄŸlu, “SaÄŸlık için önemli tedbirler alınırken, taşımacılar için yeÅŸil hatlar oluÅŸturuldu. AB karayolunda taşımaların duraksamadan geçilmesi için de tedbirler aldı” diye konuÅŸmasına devam etti. Virüs sebebiyle alınan önlemlerden bahsederken NuhoÄŸlu, “Ocak ve Åžubat aylarında Kapıkule’den günlük 1.100 geçiÅŸ oluyordu. Bugün bu sayı 700’e düÅŸtü." diye belirtti. NuhoÄŸlu, ‘Åžoförlere test yapılmasını istediÄŸimizi belirttik’ ifadelerini kullandı.
Emre Eldener ise deniz taşımacılığında bazı sıkıntılar yaÅŸandığını ÅŸu ifadelerle anlattı; “Deniz taşımacılığında Çin’i gidemeyen satın alma ekipleri ÅŸubat ayında Türkiye’ye geldiler. Üretimin devam ettiÄŸini görünce Türkiye sipariÅŸlerini artırdılar. Ancak armatörler azalan konteyner trafiÄŸi nedeniyle seferlerini ve bazı limanlara uÄŸramayı kestiler ve boÅŸ konteyner gelmedi. Talep de artınca sevkiyatları ertelemek zorunda kaldık. Fiyatlarda navlunlarda yüzde 30 artış oldu. Yine de en az etkilenen sektör konteyner taşımacılığıdır. Türkiye’ye gelen gemilerde 14 gün karantina süresi var. Gemilerde ciddi bekleme maliyet çıkıyor.”